RETOURNEREN

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht omtrent de levering volgens onze procedure regels, zoals hieronder is benoemd te volgen. Wij gaan ons uiterste best doen om uw klacht zo goed mogelijk voor u op te lossen. 

1. Schades of leveringsfouten:

Heeft u een beschadigd of incompleet pakket ontvangen? Laat het ons binnen 24 uur na aflevering weten door ons een e-mail te sturen met een duidelijke beschrijving van de schade en bijbehorende foto's. Vergeet niet om uw naam (of de naam van de besteller) en het ordernummer te vermelden. We zullen zo snel mogelijk reageren met instructies voor eventuele retouren.

2. Defect artikel binnen of buiten de garantieperiode:

Mocht u een defect artikel hebben binnen (of buiten) de garantieperiode, stuur ons dan uw gegevens (en ordernummer) en een duidelijke beschrijving van het probleem (inclusief foto's). U ontvangt van ons dan per e-mail verdere instructies. Let op: indien het defect is veroorzaakt door onjuist gebruik, zullen we de gemaakte kosten in rekening brengen.  

3. RETOURNEREN - binnen 14 dagen

Wij bieden we onze klanten een zichttermijn van 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag van ontvangst van de producten. Binnen deze periode is het mogelijk om een bestelling te annuleren. Gebruikte producten vallen echter niet onder deze zichttermijn. Bijvoorbeeld, het aanbregen van een lens op het montuur kan leiden tot gebruikerssporen en valt dus niet binnen de zichttermijn. Het uitpakken van een product om het te bekijken valt wel binnen de zichttermijn.

Als u besluit om uw bestelling te annuleren, heeft u opnieuw 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. We crediteren het volledige orderbedrag, inclusief verzendkosten. Alleen de retourkosten zijn voor uw eigen rekening. Als u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, moet het product inclusief alle toebehoren in de originele staat en verpakking geretourneerd worden naar Sziols.

Retourinstructies - binnen 14 dagen: Bij Sziols hebben we een retourbeleid waarbij u binnen 14 dagen na ontvangst van uw producten gebruik kunt maken van het recht om deze terug te sturen. Voordat u dit doet, vragen wij u om contact op te nemen via info@sziols.nl zodat wij u het juiste retouradres kunnen doorgeven. De producten die je terugstuurt dienen schoon, compleet en zo mogelijk in de originele verpakking worden aangeboden. Voeg altijd een kopie van de factuur bij de zending toe. Gebruik bij voorkeur de oorspronkelijke kartonnen verzenddoos of een geschikte en degelijke verpakking om transportschade te voorkomen.
Let op: beschadigde, gebruikte of onvolledige producten komen niet in aanmerking voor retour of terugbetaling.

Niet-correct uitgevoerde retourzendingen kunnen worden geweigerd. In dat geval wordt het pakket retour gestuurd naar het oorspronkelijke verzendadres, of – indien van toepassing – naar het factuuradres van de betreffende bestelling. De betalingsverplichting blijft in dat geval onverminderd van kracht.

Na ontvangst van je retourzending wordt het product intern gecontroleerd op staat en volledigheid. Wanneer het product in goede staat en zonder gebruikssporen wordt geretourneerd, betalen wij het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten, maar exclusief eventuele transactiekosten, binnen 10 werkdagen terug. De terugbetaling vindt automatisch plaats naar het rekeningnummer waarmee de oorspronkelijke betaling is gedaan. Dit is een standaardprocedure in ons betaalsysteem, zodat de terugbetaling veilig en correct wordt verwerkt.
Let op: bij beschadigingen, gebruikssporen of ontbrekende onderdelen kan een deel van het aankoopbedrag naar rato in mindering worden gebracht op de terugbetaling.

Het is niet toegestaan artikelen na de zichttermijn te retourneren, tenzij het een garantie betreft.

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@sziols.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.